mandag 17. januar 2011

Helgen i Røldal!

Et av mine nyttårsforsetter var å blogge mer.. ser jeg har noe å jobbe med, men, here we go!

Jeg har hatt litt av en helg! Hyttetur til Røldal med 12 gutter og 3 jenter! Lørdag da alle var ute i trekket og Hansi ikke fant en dugelig skiløype å gå på langrenn i, så bestemte vi oss for å ta bena fatt og gå opp til varmestuen ved trekket. Vi gikk opp i løypen til trekket, lenger enn først trodd. Det var tungt, men vi kom fram :o) fikk spist noe pommes frittes og pølse, før vi tok bega oss ut på hjemturen, denne gang langs veien. Da vi så at vi faktisk var rett over hytten, hev vi oss over brøytekanten og rant ned. Den siste turen før vi kom fram til hytten måtte vi kravle oss gjennom store mengder snø, men det var utrolig morsomt :)

Da vi skulle begi oss på hjemturen igår, fikk vi beskjed om at veiene var stengt pga ras. I alle retninger... Først ble vi stoppet av et snøras ikke langt etter Røldal. Når vi endelig kom oss videre så visste vi ikke om veien før Etne var åpen etter jordras. Vi ventet og tok et lite stopp, stilte oss i kø og etter litt venting kunne vi plutselig kjøre.. Så alt i alt var det ikke altfor gale, selv om vi var seint hjemme! Det bar rett i seng for min del. Å sove i sovesofa på hems uten vegger, med 4 andre gutter er ikke å anbefale. Lite søvn, mye snorking, fising og pusting. Ja, det sier vel sitt?! :)

Jaja, idag er det mandag og det er ny uke. Jeg ser virkelig fram til ny helg som skal nytes på det ytterste hjemme alene med min lille pusekatt mens Hansi skal på ny hyttetur, denne gang boys only - thank god!

Ha en flott mandagskveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar